Muka Baru

Amy Munirah | Saturday, May 30, 2015 | 0Comments |
Assalamualaikum readers! How are you today ? Malam masih muda, tak remaja lah tidur awal :P
Last night pukul 4 jugak lah tidur. Gara gara photoshop dan blog. Rasa tak puas nak siapkan separuh jalan, so semua ditukar. HAHA.
Sebelum ni theme black white grey macam ni lah. Agak lama jugak lah tak tukar dan tak update. Busy. Ada masa, ada mood so ada lah hasilnya. haha


First sekali tukar header. Guna Adobe Photoshop. Lemah aih bila lupa semua, sedih gila. But malam tadi dok tekan tekan sana sini, ingat lah jugak sikit sikit.HAHA. Download font kat Dafont.com. Macam macam font aku install. Habisnya font simple ja aku guna. haha. Kalau dah guna Photoshop mesti lah kena ada brushes. Ni pun aku dah tak reti macam mana nak install brushes. haha. Tengok tutorial dulu then baru dapat balik ingatan. 

For new users, macam macam brushes boleh dapat dekat Brusheezy and Brushes Download
Caranya: Download brush-Extract files-Copy brushes-Buka Local Disk C-Buka Program Files-Cari file Adobe Photoshop-Presets-Brushes-Paste

This one yang paling pening. Dulu tempat edit HTML ni lain tau. Sekali aku buka, fuhh bertukar. Bila tukarnya taktahu, sebab dah lama aku tak tengok tempat edit HTML ni, aku buka bila aku betul betul nak edit. Nak tick expand widget template pun dah tak ada.haha. Speechless aku last night. Kalau tak expand, kita tak kan jumpa punya code h2 h3 sidebar blockquote semua tu. Bermain dengan button CTRL+ je malam tadi. Tekan punya tekan,jumpa cara nak expand HTML!

Caranya just letak cursor and click dekat mana mana dalam code tu then tekan CTRL+F untuk search dan automatically anak anak code code awak semua ter-expand. Ingat tau, letak cursor and click dekat mana mana code. Kalau awak tak letak, memang akan keluar jugak kotak search but outside the edit html box and confirm tak akan jumpa code yang awak cari :P



Setelah memeningkan kepala sendiri sampai pukul 430 pagi. Ini sahaja yang aku mampu buat.haha. Memang aku suka simple. InsyaAllah after this I will continue blogging ! :P
Thank you for reading

0 comment(s):